Holiday, Celebrate!: East Coast en Outback

25 november 2009 - Sydney, Australië

Hallo vriendjes en vriendinnetjes,

Alle 10 de opdrachten die we moesten maken voor de uni zijn ingeleverd en ik kan al met zekerheid zeggen dat ik 3 van de 4 vakken gehaald heb. Van het laatste vak zijn nog geen resultaten bekend dus dat is nog even afwachten...

Veel belangrijker! Het wordt tijd voor een groot spannend avontuur in Aussie land! Richard en ik vertrekken morgen met een camper richting het noorden. We zullen langs de oost-kust gaan reizen om verschillende steden te gaan bezoeken.

Port Macquirie, Byron Bay en Surfers Paradise in de Gold Coast staan de eerste dagen op het programma. In Surfers Paradise gaan we 2 noorse vrienden en een amerikaan ontmoeten om vervolgens met hun lekker te gaan feesten. Het schijnt dat het de komende weken 'schoolies' periode is. Schoolies houdt in dat alle 18-jarige high school verlaters zichzelf een welverdiende vakantie gunnen, met 30.000 man tegelijk. Dit resulteerd natuurlijk in mooie feestjes, waar wij ze graag een handje bij helpen.

Trond, onze Noorse vriend, gaat ons waarschijnlijk vergezellen als we verder rijden naar Brisbane. In Brisbane gaan we Libby en Bill bezoeken, een echtpaar dat we in Fiji zijn tegengekomen. Ook gaan we naar het Stereosonics festival, een groot openlucht festival (www.stereosonics.com.au).

Onze weg vervolgen we met een bezoek aan Fraser Island en de Whitsundays. Via Mission Beach zullen we uiteindelijk ergens rond 12,13 of 14 december aankomen in Cairns waar we het Great Barrier Reef zullen aantikken. Waarschijnlijk blijven we daar een paar dagen hangen om wat te snorkelen om daarna de Outback in te duiken.

Vanaf Cairns naar Alice Springs in de outback is het 2000 km rijden door de woestijn. Er is hoogstwaarschijnlijk geen internet en ook geen bereik met mobiele telefoon. We zullen er waarschijnlijk 2 dagen over doen om in Alice Springs aan te komen. Vanuit Alice Springs gaan we 400 km naar het zuiden rijden om hallo te zeggen tegen een grote steen.

Uiteindelijk vliegen we 23 december na in totaal 6000 km gereden te hebben weer terug naar Sydney om onze ouders te verwelkomen en met hen kerst en oud&nieuw te vieren. Kerst wordt volledig in stijl gevierd met een diner in het restaurant van het Hilton en het oude jaar wordt waardig afgesloten in de Opera Bar, naast het Opera House met een fantastisch uitzicht op het vuurwerk dat vanaf de Harbour Bridge een kleine 30 minuten lang wordt afgeschoten.

Eerst nog even het appartement schoonmaken en hopen dat we onze 4500 dollar borg terugkrijgen...

1. WJ Gielen:
    25 november 2009
    Enkele tips voor onderweg:

- Nimbin: een hippie vrijstaat in NSW
    - Byron Bay: The Arts Factory, laidback hostel waar je je eigen didgeridoo kunt maken
    - Katherine Gorge: gewldig mooi om te kanoën, wel 's morgens vroeg aanwezig zijn, anders loop je kans dat de kano's allemaal verhuurd zijn

Enne .............. er is bereik boven op Ayers Rock!!! Altijd leuk om dan eventjes naar huis te bellen!!!
  2. Bea:
    25 december 2009
    Hallo Nick
    Wat een geweldige avonturen, ik wens jou en vrienden fijne kerst en een mooi (als dat nog kan) 2010.
    groeten
    Bea en Othello
  3. Niek:
    31 december 2009
    Hoi Bea, ik lees jouw reactie nu pas, maar ik wens je een fantastisch nieuwjaar toe (en natuurlijk Othello ook). Hier in Sydney is de jaarwisseling over ruim 6 uur.
    Groetjes, Niek