Beautiful Sydney

3 augustus 2009 - Sydney, Australië

Om maar niet te snel te wennen aan het feit dat ik in Sydney woon heb ik de afgelopen dagen maar een beetje de tourist uitgehangen in mijn eigen stad. Alles hier in Sydney begint namelijk al redelijk te wennen.

De straatnamen in de omgeving leer je snel kennen, evenals welke bus of trein je moet pakken. Het uitzicht is inmiddels bekend, evenals alle Chinezen die hier voor je voeten lopen te sloffen in Chinatown. Ook het feit dat ze hier links rijden is bekend en inmiddels komen de auto's uit de richting waaruit je verwacht dat ze komen, waardoor je veilig door een rood stoplicht kunt lopen.

Maar het allermooiste aan Sydney is toch wel dat vlees en vis hier de helft kost van wat je er in Nederland voor betaald. Als gevolg hiervan eten we dus twee keer zoveel...

Zaterdag zijn Richard en ik naar de Darling Harbour Boatshow geweest. Geweldige verzameling van boten, maar we vonden het toch relaxter om ze vanaf een terrasje te bekijken dan een kaartje te kopen om ook daadwerkelijk op de boten te kunnen.. 's Avonds zijn we naar een exchange-studentenhuis gegaan om wat te drinken, om vervolgens uit te gaan in de Cargoo Club in Darling Harbour.

Zondag zijn Marleen en ik met de trein en bus naar Bondi Beach gegaan om van daaruit langs verschillende stranden naar Coogee Beach te wandelen. Een leuke activiteit op zondagmiddag. 's Avonds zijn we met wat vrienden uit Noorwegen, Nederland en Duitsland naar Hugo's gegaan. Deze bar/restaurant schijnt wereldberoemd te zijn in Sydney vanwege zijn pizza's die je voor 5 dollar kunt bestellen. Zo beroemd dat er zich zo rond half 8 een rij vormt voor de ingang die een paar honderd mensen lang is als om 8 uur de deuren opengaan. Iedereen bestelt dan snel een pizza en zoekt een mooie spot in de loungebar om te kunnen genieten van een 5 dollar cocktail en een heerlijke pizza.

Maandag hebben Richard en ik heel romantisch een wandeling door de Botanic Gardens gemaakt. Na afloop zijn we naar de top van de Sydney Tower gegaan om van een mooi uitzicht over Sydney te kunnen genieten. 's Avonds hebben we een heerlijke forel van 2 kilo gekocht om de komende dagen van te gaan genieten :-)

Zie het foto-album 'Beatiful Sydney' voor visuele ondersteuning.

1. Suus:
    3 augustus 2009
    Hee lieve Niek!
    Via de mail e.d al t een en ander aan contact gehad. Je verbaast me met je fanatieke BLOG´s uitgebreide verslagen leuk! Fijn dat je het daar zo enorm naar je zin hebt! De foto´s zijn veelbelovend en als thuisblijver deze vakantie ben ik wel beetje jaloers op al het moois daar ;)!
    Ik kijk uit naar de rest van je verhalen en foto's!
    Liefs X
  2. mamma:
    4 augustus 2009
    Hoi Niek,

Hartstikke bedankt voor je prachtige verhalen en foto's.
    Met veel plezier lees ik ze en geniet mee. Wat een belevenis
    voor jullie allemaal, allemachtig prachtig!

Groetjes van Ankie
  3. Marloes:
    12 augustus 2009
    Hoi Niek,
    Leuk je weblog, zo krijg je een goede indruk van een prachtig Sidney. Lijkt me helemaal tof zoals jullie nu zitten en wat je allemaal ziet en meemaakt. Veel plezier en geniet ervan. Ik blijf je wel volgen op je weblog. Groetjes van Marloes