Mooie dag

25 juli 2009 - Sydney, Australië

Vandaag was een mooie dag. De dag begon voor mij heel sportief met 25 baantjes in het 20 meter binnenbad in het appartementencomplex. Na afloop van het zwemmen ff bubbelen en daarna ontbijten in de zon op het balkon.

Het is een prachtige dag. De zon voelt hier hetzelfde aan als de zon met wintersport. Heel fel en lekker warm. Je zou de hele dag in je korte broek en T-shirt kunnen lopen. Echter als de zon weg is voelt het meteen 10 graden koeler.

's Middags zijn Richard en ik toch maar even bij het Opera House gaan kijken. We zitten immers al 10 dagen in Sydney dus zijn we haast verplicht ff een fotootje te maken. Sydney Opera House ligt in Circular Quay, waar alle ferrys vandaan vertrekken. Om de ferry's te ontlasten is er tijdens de grote depressie (jaren 30) een brug gebouwd naar de overkant. Deze brug wordt Harbour Bridge genoemd. Ook daar een foto van gemaakt, zie het nieuwe foto-album.

Toen de zon rond 5PM begon te verdwijnen zijn we terug gegaan met de bus. Kost niet veel. Voor 19 dollar heb je een weekpas voor al het openbaar vervoer (ferry's uitgezonderd).

Na een overheerlijke maaltijd van chefkoks Richard et moi zijn we een potje gaan tennissen. Ik merk wel dat na 5 jaar niet meer getennist te hebben alleen de 'hard rammen kwaliteit' nog aanwezig is. Wellicht dat met veel oefenen de techniek ook weer terug komt. Eind augustus gaan Richard en ik namelijk meespelen in de dubbelspel competitie van de USYD.

Zo en dan nu op naar Kings Cross voor het nachtleven!

Cheers!