Sydney!

17 juli 2009 - Sydney, Australië

Na een vlucht van bijna 8 uur zijn we woensdag avond geland in Sydney! Ons hostel, waar we de eerste week verwachten te verblijven, ligt vlakbij Darling Harbour. Dit is een oud havengebied wat de afgelopen jaren getransformeerd is tot business district met veel restaurants en bars.

Op donderdag 16 juli zijn we begonnen met de zoektocht naar een gemeubileerd appartement. Dit blijkt lastiger dan gedacht aangezien vrijwel alle verhuurders een minimale huurperiode van een halfjaar eisen. Wij zijn echter van plan niet langer dan 4,5 maand in Sydney te blijven dus zijn we heel het CBD doorgelopen opzoek naar een makelaar die toch een appartement in de aanbieding had..

Uiteindelijk vonden we er twee. We hebben een bezichtiging op donderdag en een bezichtiging op vrijdag gehad. Waarschijnlijk horen we aankomende zaterdag of de eigenaar, van het appartement welke onze voorkeur heeft, ons accepteerd als huurders.

Verder zijn ook een Australisch telefoonnummer en bankrekening geregeld. Binnenkort zal ik weer wat foto's uploaden.

G'day!